пятница, 15 июля 2022 г.

Zoom H5 - цифровий рекордер


Рекордер Zoom H4 був надзвичайно популярним, і з H5, думаю, його деякі недоліки були усунені.
Як і багато інженерів FOH, я роблю «настільні записи» своїх виступів, і з цією метою кілька років тому купив твердотільний рекордер Zoom H4. Привабливість цієї моделі полягала у чотиридоріжковому записі, оскільки вона давала мені можливість записувати стереопотік зі столу, використовуючи вбудовані мікрофони для захоплення звуку аудиторії та приміщення. Я люблю свій старий H4, але він не позбавлений недоліків: відсутність майданчика на «комбі» розніманнях часто призводила до неможливості запису сигналів лінійного рівня без спотворень; в той час, як мікрофони можуть бути в порядку, вони не зіркові; та обробка шуму може бути проблемою. Але будь-які недоліки переважуються зручністю запису на SD-карту і можливістю зчитувати записи через пристрій читання карт, або шляхом прямого підключення H4 до комп'ютера через USB. Нещодавно непередбачена необхідність швидко спродюсувати записаний мікс-шоу на фестивалі Sonisphere цього року привела мене в паніку — і мені знадобився рекордер. Мій H4 був удома, а ноутбук був зайнятий іншими справами. На щастя, Рік Лоу з Zoom був за лаштунками в кабіні Tour Supply, тому я взяв останню модель з лінійки Handy Recorder Zoom, ZOOM H5, і приступив до роботи. H5 включає багато можливостей H4 і пізніше H4N, але додає поліпшення та інновації, які були представлені в H6. Рекордер ZOOM H5 має менше вбудованих роз'ємів вводу-виводу, ніж H6, і доступніший за ціною — так вони щойно змінили H4N, чи це справді новий та покращений пристрій?

Я радий повідомити, що це набагато практичніший і гнучкіший пристрій, ніж його попередники. H5 виглядає та відчувається як гідний комплект для локації. Він має гарну прогумовану поверхню, за яку його зручно тримати, а металеві стрижні, що захищають регулятори рівня, надають йому міцного та міцного вигляду. Це не те, що я хотів би скинути зі сходового прольоту, але мені здається, що він може витримати досить жорстке дорожнє використання. Про всяк випадок є пластиковий кейс, в якому диктофон повинен надійно зберігатися на дні вашої сумки.

Коли справа дійшла до запису, моє перше питання було: «Чи може він обробляти входи лінійного рівня?». Відповідь – так; тепер на комбінованих входах є контактний майданчик, тому ви можете без проблем підключити до пристрою розумний рівень. Важливо, щоб він залишався простим у використанні. Мені потрібно було лише один раз заглянути в посібник, щоб переконатися, що компресор та фільтри верхніх частот можна увімкнути лише для мікрофонів. Коли я записував живе шоу просто неба, моєю головною турботою було сфотографувати трохи атмосфери натовпу, а також основний мікс шоу. Це мало бути використане для майбутнього відео, і терміново був потрібний стереомікс, щоб монтаж відео можна було виконати вчасно. Навколишні мікрофони були не потрібні, але я хотів скористатися можливістю протестувати їх і об'єднати їх з мультитреком, який ми записували під час виступу на сцені.

Один із чудових кроків, зроблених Zoom, — надати елементи керування фізичним рівнем, а не обмежувати вас підходом, керованим меню. Це має велике значення, тому що можливість швидко і легко контролювати рівні має важливе значення у ситуаціях, коли вам потрібно вносити корективи на льоту. На передній частині пристрою є ручки для двох лінійних входів, і вони захищені планкою, яка повинна запобігти їх випадковому зіткненню. Регулятор рівня для вбудованих мікрофонів розташований трохи вище за ці ручки, що дозволяє легко побачити, що чим керує. Важливо зазначити, що замір досить чіткий і його легко побачити в темряві, що робить його зручним у використанні, коли ви в паніці!

Елементи керування транспортом знаходяться спереду, і їх легко побачити, коли ви перебуваєте в режимі запису, оскільки спалахують червоні світлодіоди, що показують, яка з чотирьох записів записується. Збоку є роз'єм для навушників, моніторингу. Маленький екран може бути освітлений, він чіткий і легко читається. Система меню проста в навігації, з різними підрозділами з названими назвами. Коротше кажучи, отримати доступ до будь-якої функції нескладно кілька натискань кнопок.

Головним нововведенням Zoom у цій лінійці стало введення змінних головок. Натискання пари кнопок по обидва боки пристрою вимикає верхню частину, в якій знаходяться мікрофони та регулятор рівня. Його можна замінити одним із найбільш спеціалізованих мікрофонів. Асортимент включає стереопару X-Y мікрофонів, які я використовував і які поставляються з пристроєм; міні-стерео мікрофон типу гармата; велика куляста середня/бічна головка; ще пара мікрофонів X-Y з більш щільним звукознімач, що нагадують ті, що були на моєму H4; та зручна пара додаткових комбінованих роз'ємів XLR, які підходять як для джерел лінійного рівня, так і для зовнішніх мікрофонів, і включають пед і регулятор рівня. (Проте цей модуль не пропонує фантомне живлення.)

Модульний підхід значно підвищує гнучкість пристрою.
Я використав свій старий Zoom H4 для запису місцезнаходження, і він працював добре, але я думаю, що H5, як і H6, вивів універсальність на новий рівень. Зокрема, для роботи з фільмами буде вітатись додавання дробовика та можливість одночасного запису кількох петличних, все з різними рівнями.

Після концерту я вийняв SD-карту, неохоче повернув диктофон, вставив карту в слот ноутбука, швидко скинув чотири WAV-треки на стереопару і завантажив для збору знімальній групі: робота зроблена. Прослухавши треки, я залишився задоволеним результатом. Лінії столу були чистими без ознак спотворення. Мікрофони також добре впоралися із рівнем звукового тиску. У цьому дизайні вони встановлені на амортизаторах, що є ще однією новою функцією, яка допомагає подолати шум. Записи включали невеликий шум вітру, але, щиро кажучи, це була дуже вітряна ніч — і я забув використати вітрове скло з пінопласту! Якщо ви багато працюєте на вулиці, я б порекомендував інвестувати у вітрове скло Rycote, яке має підійти для H5.

Архів блогу