среда, 27 июля 2022 г.

Arturia FX Collection 3 – оновлення колекції ефектів Arturia 2022 року

Arturia FX Collection 3 – оновлення колекції ефектів Arturia 2022 року

Колекція ефектів Arturia FX Collection продовжує комплектуватись новими продуктами. Третя редакція FX Collection 3 вже налічує 26 різноманітних плагінів, що поєднують у собі емуляцію культового студійного обладнання із сучасними можливостями та зручним керуванням. У 2022 році до колекції було додано чотири нові плагіни, що розширюють можливості обробки тембральної складової. Плагін Dist TUBE-CULTURE емулює роботу апаратного процесора з ламповим насиченням, Dist OPAMP-21 імітує обробку легендарної гітарної педалі, Tape Mello-FI є Lo-Fi ефектом з вінтажного клавішного інструменту, а EFx Fragements стане великою підмогою в роботі творчий пошук.

Разом з появою нових продуктів у FX Collection 3 було внесено низку покращень, спрямованих на зручність роботи з плагінами. З найбільш цікавого слід відзначити можливість миттєвого перемикання між двома конфігураціями з налаштуваннями A/B, як це зроблено в багатьох аналогічних рішеннях, і перероблений інтерфейс, з більш зручною навігацією та оптимізованою продуктивністю.

Цікаво, що в двох плагінах Dist TUBE-CULTURE і Dist OPAMP-21 з'явилася функція оверсемплінга, що дозволяє вибрати більш підходящий режим обробки в залежності від поточних завдань. У режимі Render пріоритет має високу якість обробки, режим Studio має спрощені алгоритми, що дозволяють значно знизити завантаження CPU. Хитрість полягає в тому, що при фінальному даунміксі плагін у будь-якому використовує максимальну якість, проте при роботі над проектом режим Studio дозволить заощадити обчислювальні ресурси, яких, як відомо, ніколи не буває достатньо. Ймовірно в майбутньому, ми отримаємо подібні режими і в інших плагінах, особливо найбільш вимогливих до обчислювальної потужності системи.

Раніше ми розповідали про ефекти, що поповнили колекцію FX Collection 2. Сьогодні ми розберемося, що являють собою нові плагіни поточного доповнення.

Dist TUBE-CULTURE
Ефект Dist TUBE-CULTURE є програмною версією культового лампового аудіо процесора Thermionic Culture Vulture. Апаратний пристрій був створений у 1998 році і спочатку використовувався як інструмент для надання теплоти записам, створеним на цифровому обладнанні того часу. Цей процесор був цікавий тим, що мав унікальну конструкцію і крім регульованого лампового насичення в звук більше нічого не додавав. Завдяки своїй делікатній роботі сатуратор Culture Vulture було швидко взято на озброєнні багатьма провідними звукорежисерами та майстерингом інженерами.

За ці роки британські інженери Thermionic випускали кілька оновлених версій свого процесора. Кульмінацією розвитку став пристрій Ultra Vulture, який мав найбільш просунуті характеристики і мав додатковий режим насичення. Саме цю версію пристрою і було обрано Arturia для моделювання плагіна Dist TUBE-CULTURE.

В оригінальному пристрої послідовно використовується три лампи. Одна використовується як підсилювач, друга - для створення ефекту дисторшна, і третя - на виході. Регулювання насичення здійснюється за допомогою ручки Bias, що контролює напругу в лампі дисторшну, та Drive, що забезпечує насичення лампою підсилювача. Віртуальна версія пристрою емулює поведінку даних регуляторів і дозволяє гнучко налаштувати потрібну кількість сатурації. Як і в апаратному пристрої, доступні чотири режими роботи лампового насичення (Triode, Pentode 1, Pentode 2 і Pentode 3), що відрізняються інтенсивністю і характером спотворень. Від оригінального апарату плагіну дістався і автентичний еквалайзер Presence, що трохи додає середніх і високих частот, правда Arturia для більшої варіативності додала сюди режим Air, що працює лише на високих. Для візуального контролю обробки передбачено амперметр, що показує силу струму в лампі дисторшну.

У просунутому режимі відображення стає доступним цілий ряд додаткових налаштувань, що розширюють можливості оригінального пристрою. Це можливість роботи ефекту крім стерео в режимі Mid/Side і додаткові засоби еквалізації. Тут використовуються обрізні фільтри з частотою, що настроюється, і фіксованою крутизною спаду 24 Дб на октаву, а також похилий еквалайзер ± 12 дБ з частотою розділу 630 Гц для виходу. Крім цього був доданий регулятор Dynamics, що дозволяє плавно змінювати криву стиснення від форми гейту до форми компресії, що підвищує. Для зручності в центрі пристрою замість віртуального амперметра відображається спектр сигналу. Дуже зручно, що у аналізаторі видно спектр до і після обробки.

На наш погляд, програмний сатуратор Dist TUBE-CULTURE вийшов надзвичайно привабливим. Алгоритми обробки виконані дуже високому рівні. У цьому можна переконатися, послухавши аудіо приклади на сайті виробника, а ще краще встановити демоверсію плагіна і випробувати його можливості у своїх треках.

Dist OPAMP-21

Ефект Dist OPAMP-21 заснований на легендарному гітарному процесорі Tech 21 SansAmp Classic 1989 випуску, що емулює різні лампові підсилювачі. Оригінальний пристрій було виконано у вигляді звичайної педалі і дозволяло підключити гітару безпосередньо в лінійний вхід, минаючи громіздкі лампові підсилювачі. Нині така можливість є звичайною справою, а на той час виглядало революційно.

Згодом американський виробник Tech 21 на основі SansAmp випускав і складніші продукти. Наприклад, GT-2, Bass Driver, PSA-1 та RPM, які у тому чи іншому вигляді можна зустріти у вигляді віртуальних ефектів. А ось програмної версії SansAmp Classic донедавна не було. Компанія Arturia повністю заповнила цю прогалину, достовірно реалізувавши автентичність звучання першої педалі Tech 21 у своєму плагіні Dist OPAMP-21.

Зовнішній вигляд Dist OPAMP-21 дещо відрізняється від того, як виглядала оригінальна педаль. Однак інтерфейс, що використовується, більш зручний у використанні і дозволяє вмістити цілий ряд додаткових можливостей. Як у SansAmp Classic тут передбачені однойменні регулятори, що дозволяють налаштовувати кількість дисторшну та еквалізацію. Серед режимів емуляції різних типів підсилювачів, крім трьох оригінальних підсилювачів Normal, Lead і Bass, був доданий додатковий режим Modern. Це найбільш чистий режим для використання плагіна як звичайний дісторшн ефект не на гітарному сигналі. Секція Character дозволяє вибрати комбінацію з різних режимів емуляції комбіків та положення мікрофона перед кабінетом як на оригінальній педалі.

Додаткові засоби керування розташовані на вкладці з розширеними налаштуваннями Advanced.

Як і всі сучасні ефекти Dist OPAMP-21 може працювати як у стереорежимі, так і в режимі Mid/Side. Серед додатків передбачена роздільна еквалізація сигналу до (Pre-Drive) та після всієї обробки (Post-Drive). Обрізні фільтри на вході працюють з фіксованою крутістю спаду 24 Дб на октаву та у творчих рішеннях дозволяють залишити дуже вузьку смугу частот для обробки. Крім цього передбачено додаткове налаштування Curve, що трохи зменшує дисторшн в області низьких частот. На виході використовується трисмуговий параметричний еквалайзер із регулюванням частоти та добротності. Для додаткового візуального контролю еквалайзер має спектрограму сигналу і дозволяє наочно бачити зміни, що проводяться.

Віртуальна версія педалі Dist OPAMP-21 дуже добре працює і допомагає досягти того самого автентичного колориту в звучанні. Гнучкі налаштування плагіна дозволяють використовувати ефект не тільки з гітарою, але і з різноманітними джерелами, включаючи синтезовані тембри. Приклади обробки можна знайти на сайті виробника, там доступна і повноцінна демоверсія продукту.

Tape MELLO-FI
Tape MELLO-FI - це дуже цікавий lo-fi плагін, створений на основі віртуального інструменту Arturia Mellotron V. З його допомогою можна надати звучанню вінтажного характеру з усіма особливостями стрічкового механізму культового клавішного інструменту Mellotron M400.

Плагін MELLO-FI дуже ефективний і має дуже просте керування. У його розпорядженні є три послідовні блоки зі специфічними налаштуваннями, що емулюють поведінку оригінального інструменту.

Блок із підсилювачем дозволяє додавати у звучання стрічкову сатурацію та автентичний шип стрічки. Для зручності використання плагін має автоматичну компенсацію посилення, тому як би не була викручена ручка насичення, кінцева гучність залишиться на колишньому рівні.

У наступному блоці звучання можна змінити, імітую особливості механізму, недосконалу роботу стрічкопротяжного механізму та властивості самої стрічки, яка з часом зношувалась. На виході передбачений регулятор рівня та обрізний фільтр, що працює в нижчих або в highpass режимах.

Приклади обробки сигналу ефектом Tape MELLO-FI можна знайти на сайті виробника. Плагін працює добре і досить делікатно, дозволяючи надати звучанню вінтажного відтінку. Безумовно, найціннішим та найбільш використовуваним у плагіні є стрічкове насичення та характерна нерівномірна швидкість відтворення. Але й імітація специфічних властивостей механізму мелотрону може стати в нагоді у якихось творчих рішеннях.

Efx FRAGMENT
На відміну від попередніх ефектів Efx FRAGMENTS є не програмною реплікою апаратного пристрою, а є потужним сучасним плагіном заснованим на гранулярному синтезі. Як правило, синтезатори, що використовують гранулярний синтез, засновані на вбудованих семлах. Плагін Efx FRAGMENTS цікавий тим, що дозволяє застосовувати гранулярний синтез будь-якої доріжці або вході, захоплюючи звук на льоту. При цьому плагін має велику кількість різноманітних налаштувань, дозволяючи гнучко трансформувати вихідний тембр і створюючи всілякі просторові образи і текстури, що динамічно змінюються.

Принцип роботи плагіна полягає в постійно оновлюваному захопленні аудіо та підмішуванні до основного сигналу гранулярного синтезу на основі захопленого фрагмента. Плагін здатний захоплювати аудіо фрагмент довжиною до 16 секунд, потім його автоматично перезаписує. Для зручності передбачена синхронізація з темпом проекту та можливість виставити фіксований час захоплення, зазначений у тактах (1/8 bar, 1/4 bar, 1/2 bar, 1 bar, 1,5 bar, 2 bar та 4 bar).

На основі захопленого сигналу плагін синтезує безліч коротеньких звукових частинок, так званих гранул, які можна використовувати в різних творчих прийомах. У Efx FRAGMENTS передбачені різні варіанти генерації та відтворення цих частинок, включаючи рандомну поведінку та складні керовані послідовності.

Незважаючи на складність і велику кількість незвичайних крутилок поводитися з плагіном досить просто. У плагіні передбачено три основних режими (класичний, текстурний і ритмічний), що відрізняються налаштуваннями та поведінкою гранул. У режимі Classic гранули відтворюються по черзі. Режим Texture дозволяє використовувати гранули у декілька шарів одночасно. А режим Rhytmic більше підійде до створення ритмічних малюнків, оскільки має функції покрокового секвенсора. Кожен режим має три основні параметри, регульовані кількість, тривалість і звуковисотний діапазон, в якому формуються гранули. Для повноцінності в плагіні передбачений стереопанорамер та вбудовані ефекти, які широко використовуються в багатьох віртуальних продуктах Arturia.

Просунуті функції Efx FRAGMENTS відкривають цілу низку додаткових можливостей, що значно розширюють потенціал плагіна. Практично всі налаштування плагіна можна промодулювати трьома різними функціями та повторювачем огинаючої. Крім цього, передбачений додатковий покроковий секвенсор і два макроси, що дозволяють призначити відразу кілька параметрів для одночасного управління. Принцип призначення та управління всім цим багатством реалізовано також просто та зручно як у всіх останніх продуктах Arturia.

Ефект Efx FRAGMENTS має дуже потужний інструмент для звукового дизайну. Можливості плагіна реалізовані дуже здорово та досить цікаво. Краще витратити певну кількість часу на повноцінне вивчення його роботи, зате приголомшливий результат від використання багаторазово окупить витрачений час. Так чи інакше плагін надає готові пресети, що дозволяють на їх основі створювати щось більш-менш осмислене або некеровано хаотичне. Приклади обробки Efx FRAGMENTS можна знайти на сайті виробника.

Висновки
Компанія Arturia не перестає приємно дивувати. З кожним доповненням колекція ефектів FX Collection поповнюється визначними та вкрай цікавими продуктами, помітно розширюючи свій функціонал. Нові дисторшн плагіни Dist TUBE-CULTURE і Dist OPAMP-21 можна вважати одними з найбільш вдалих реінкарнацій апаратних пристроїв, що заслуговують на пильну увагу. Плагін MELLO-FI виглядає менш затребуваним, однак і його м'яка сатурація знайдеться застосування. Що стосується ефекту Efx FRAGMENTS, то це яскраве підтвердження того, що виробник не обмежується лише вінтажними репліками, та успішно розвиває інші напрямки. Важливо, що всі плагіни колекції можна придбати не лише у складі колекції, а й окремо. Крім цього на сайті виробника доступні повноцінні демоверсії плагінів, що дозволяють спробувати їхню роботу у своїх проектах.

Архів блогу