вторник, 26 июля 2022 г.

Пол Маккартні у 80: його інструменти та підсилювачі від The ​​Beatles до сьогодні

 

Оскільки музична ікона Пол Маккартні цього тижня святкував своє 80-річчя, ми вирішили зануритися в суть речей і поглянути на деякі з його фірмових споряджень протягом багатьох років. У світі музичного запису пошуки звучання Beatles стали досить фанатичною релігією.

Бути однією чвертю Fab Four і одним із головних авторів пісень у групі означає, що вибір обладнання Маккартні, безсумнівно, сприяв цій манії та містиці, які все ще живі сьогодні. Давайте подивимося на деякі з його найкращих виборів.

Майже неможливо уявити Пауля без його скрипкового басу Höfner 500/1. Що стосується інструментів, то небагато таких нерозривних партнерств. Незважаючи на те, що він використовував інші баси під час еволюції The Beatles, Höfner все ще залишався його улюбленим басом протягом усієї його сольної кар’єри. Навколо купівлі ним інструменту в 1961 році ходить багато чуток і припущень про те, чи був це перший бас, створений Хефнером для лівої руки, чи ні. У будь-якому випадку, любов до басів Höfner справжня, і є так багато причин придбати один із них.

Як для музиканта, немає кращої підтримки, ніж коли виробник створює інструмент спеціально для вас. Ще в 1965 році Джон Холл особисто подарував Маккартні 4001S для лівої руки, коли The Beatles виступали в Лос-Анджелесі.

Зовнішній вигляд і звучання Rickenbacker справді втілювали психоделічну еру, до якої рухався гурт, і це одразу з’явилося у відео для їх майбутнього Sgt. Альбом Pepper. Пол продовжив використовувати Rickenbacker на альбомі Abbey Road, де він сяяв у Come Together, яка є однією з найвиразніших басових партій в історії записаної музики.

Безсумнівно, більшість пам’ятає про внесок Пола Маккартні як басиста. Проте варто зазначити, що Пол теж поганий гітарист! Якщо вам пощастить побачити Пола Маккартні наживо, то ви, ймовірно, побачите, як він носить Gibson Les Paul Standard. Пол офіційно заявив, що він захоплюється дизайном і самим Les Paul, і, крім того, повідомляється, що він володіє одним із двох ліворуких Les Paul 1960 року випуску!

Гітари Пола Маккартні
Коли ви думаєте про The Beatles, ви не відстаєте від підсилювачів VOX. Навіть донині Пола Маккартні все ще можна побачити за живою грою з підсилювачами VOX. Можливо, найбільш синонімом ранньої кар’єри The Beatles є підсилювач легендарного VOX AC30. Хоча ми звикли думати про AC30 як про суто гітарний підсилювач, у той час він регулярно використовувався для всього, від гітари до басу, до клавішних і навіть вокалу!

У той час як The Beatles перейшли на більші та потужніші підсилювачі VOX десь приблизно в 1965 році, Пол Маккартні з тих пір активно використовував AC30 протягом своєї сольної кар'єри. Звук AC30 можна почути поколіннями гітаристів, включаючи U2 The Edge, Джонні Грінвуда з Radiohead та багатьох інших, які процвітали завдяки класичному звуку Vox.

UL730 і AC100
Коли натовпи збільшувалися, Пол Маккартні та The Beatles перейшли на потужніші (і сьогодні значно рідші) підсилювачі. AC100 із відповідним 4X12 став основною басовою установкою Пола під час більшості живих концертів The Beatles приблизно з 1964 року. Однак у студії ще більш рідкісний підсилювач приніс гурту свій звуковий підпис.

Легендарний Vox UL730 був не тільки звуком Revolver і Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band. Його також використовували такі групи, як The Rolling Stones, The Who та Led Zeppelin. Барвиста тональна динаміка, на яку здатні ці підсилювачі, зробила їх надзвичайно рідкісними на той час і дуже затребуваними досі. Використовуючи гібридний твердотільний попередній підсилювач і ламповий підсилювач потужності, сьогодні збереглося лише 30-40 таких підсилювачів.

Пол Маккартні, ліворуч, і Джон Леннон, праворуч, виступають на CBS "Toast of the Town" у виставі, яка вийшла в ефір 12 вересня 1965 року. CBS Photo Aархів / Getty ImagesПол Маккартні, ліворуч, і Джон Леннон, праворуч, виступають на CBS "Toast of the Town" у виставі, яка вийшла в ефір 12 вересня 1965 року.

The Beatles часто зображували з підсилювачами Vox – тут Пол і Джон зображені під час виступу на «Toast of the Town» CBS у 1965 році. Зображення: Universal Music Group / The Beatles On Air – Live at the BBC Volume 2 Pressefotos

Підсилювачі VOX є синонімами Пола Маккартні та The Beatles, але ми також повинні згадати підсилювачі Fender. Якщо ви переглянете будь-який із відомих кадрів «Повернення», ви побачите крила від стіни до стіни. Пол Маккартні віддав перевагу голові та корпусу Fender Bassman, які, як відомо, є класичною моделлю схеми 6G6-B. Крім того, група широко використовувала підсилювачі Fender Twin Reverb; Пол неминуче грав на підсилювачах Twin Reverb в якийсь момент своєї кар’єри.

Пол Маккартні використовував різні клавіатури на записах The Beatles, а також протягом усієї своєї сольної кар’єри. Від електропіано Rhodes і Wurlitzer, органів Хаммонда з їх супроводжуючим динаміком Leslie до більш незвичайних інструментів, таких як Mellotron, Clavioline і Hohner Pianet.

Маккартні завжди мав здібності до контекстуалізації цих унікальних звуків по-новому, як він зробив знамениту мелотрон на Strawberry Fields. Оригінальні версії цих інструментів може бути важко знайти, але завдяки чудесам програмного забезпечення та деяким чудовим сучасним версіям ми все ще можемо легко отримати подібні звуки.

Студія Abbey Road
EMI була не лише лейблом звукозапису, а й компанією електроніки; винаходи, які вона створила, варіювалися від медичного обладнання до одних із найкращих аудіоінструментів, які будь-коли створювали. Abbey Road Studios стала лабораторією для тестування деяких із найперших версій багатьох рідкісних інструментів.

Творчість і широкі знання Джорджа Мартіна, безперечно, стали каталізатором у процесі запису The Beatles. Він був достатньо вправним, щоб прийняти навіть найхимерніші ідеї та втілити їх у життя. Багато хто вважає його роботу над Tomorrow Never Knows поворотним моментом у сучасному музичному виробництві.


Також читайте:
Студія янголів Інституту Еббі-Роуд

Архів блогу